Jefferson Lines bus tickets

Find all Jefferson Lines bus schedules, stations and customer reviews

swap
Adults
1
Children
0
1027 Companies - 2,836,310 Connections
The best dealsSave up to 70 % (on average)
It's all about choiceMost routes worldwide
Easy and transparent1-click real-time search
Jefferson Lines
As the second largest bus company for intercity travel founded in the US, Jefferson Lines operates bus trips all over the Midwest, covering 13 states and featuring hundreds of destinations, such as Minneapolis or Minnesota, where its headquarters is located. It also serves bus stops in Texas, North and South Dakota and many other states. Established in 1919, the bus company has steadily worked on its services in order to offer convenient and inexpensive bus travels. During the economic crisis around 2007, the entire bus service business was stuck in a serious slump and some bus companies shrunk into bankruptcy. In contrast, Jefferson Lines survived the crisis and even took over many bus routes from other competitors, continuing to increase its ridership ever since.

Currently Jefferson Lines offers 1423 bus connections across numerous states in over 333 cities, covering even remote areas like small towns or villages where rail or air services are not available. Additionally, Jefferson Lines has launched 17 college bus connections in five states, serving bus stations directly on campus, which has brought huge convenience to students during holiday and back-to-uni seasons.

Insider-Tips: Jefferson Lines offers several types of discount. Early birds are rewarded at Jefferson Lines: Any passenger who books a ticket 7, 14 or 21 days ahead of departure will benefit from a generous discount of up to 50 % of the total price – no coupon needed. Secondly, families, children under the age of 11, college students, military veterans and seniors over 62 years of age benefit from attractive discounts. Jefferson Lines also provides passengers with a live-update bus tracker service to pass on precise information about the current location of the specific bus. Moreover, some buses are also equipped with unique features like DVD players and XM Radios, resulting in additional entertainment.

More information about the bus amenities and services of the bus provider Jefferson Lines

free:
  • WiFi on Board
  • Restrooms
  • Power Plugs
  • Air-conditioning
  • Compartments for hand-luggage
  • Luggage transportation

17 customer reviews for Jefferson Lines

Rating in the United States
2.2
 17
5 Stars
4 Stars
3 Stars
2 Stars
1 Star


Latest customer review in the US


, 7/31/2018           
Um where is the outlet promised? Really? And WiFi is HORRIBLE.



1/2

Rating for Jefferson Lines in the USA

, 7/31/2018           
Um where is the outlet promised? Really? And WiFi is HORRIBLE.


, 6/29/2018           
The attendant in West Fargo could have more customer service an So could the bus driver So glad it wasn’t a long ride she was on My last nerve 🤬


, 6/24/2018               
I am planning a trip for me and my daughter. Friday,June 29 2018 from Minneapolis,minnesota to Cass Lake, Minnesota how much would the ticket be?
CheckMyBus-Team, 6/25/2018
Dear LaSondra,

Thank you for your message. Traveling from Minneapolis to Cass Lake on June 29 would cost approximately $90. If you have any further questions, please feel free to get in to ...
Dear LaSondra,

Thank you for your message. Traveling from Minneapolis to Cass Lake on June 29 would cost approximately $90. If you have any further questions, please feel free to get in touch with us again.

Best regards,
Your CheckMyBus Support


, 4/28/2018   
This bus service is horrible and unreliable. They do not communicate with the schedulers or drivers. They allow tickets to be bought and the drivers do not stop for pick ups. This has been the case ma ... This bus service is horrible and unreliable. They do not communicate with the schedulers or drivers. They allow tickets to be bought and the drivers do not stop for pick ups. This has been the case many times when using this service, which has left my family members stranded. They are in not equipped to handle even regular routes that they drive on a daily basis!


, 4/5/2018                   
please send me Quotation From Johannesburg to Durband for 8 date : 26- 04-2018 retun : 01-05-2018 most Urgent thank you
CheckMyBus-Team, 4/5/2018
Dear Emily,

Thank you for your message. Unfortunately, we don’t currently have any connections between Johannesburg to Durban in our system. We are always looking to expand our content, an ...
Dear Emily,

Thank you for your message. Unfortunately, we don’t currently have any connections between Johannesburg to Durban in our system. We are always looking to expand our content, and hope that you will find everything you’re looking for during your next search. If you have any further questions, please feel free to get in touch with us again.

Best regards,
Your CheckMyBus Support


, 4/1/2018   
When bus is 20 mins overdue....attendant walks out to tell me "they have canceled tonight's run"... I have a flight to AZ leaving from MSP ??? I call JL customer service.... They state "clearly our f ... When bus is 20 mins overdue....attendant walks out to tell me "they have canceled tonight's run"... I have a flight to AZ leaving from MSP ??? I call JL customer service.... They state "clearly our fault....no problem on a refund".... I follow online instructions for refund and submit.... They responded with an amazing list of reasons that nothing can be considered their fault.....and " sorry but you will not be getting any refund" ......read all the reviews online about these snakes... I think they average one star on all the sites I've checked.....they have a zero rating with the BBB....please avoid these guys.....My story is common....AVOID THEM !


, 3/19/2018       
I will never ride a bus again on a long trip. I am 66 and the language on the bus with mother fing all the way to Kansas City was horrible. The drug dealers on the bus and the smell. I was sick for ... I will never ride a bus again on a long trip. I am 66 and the language on the bus with mother fing all the way to Kansas City was horrible. The drug dealers on the bus and the smell. I was sick for two days after the trip. No one should have to put up with that. All night I could not close my eyes for fear someone would rob me. You don’t rate a 1


, 10/12/2017                   
I have taken Jefferson lines 3 times from Sheboygan WI to Minnesota and I have had all very good rides. The bus was clean, quiet, driver was kind and courteous, seats were comfortable I didn't have an ... I have taken Jefferson lines 3 times from Sheboygan WI to Minnesota and I have had all very good rides. The bus was clean, quiet, driver was kind and courteous, seats were comfortable I didn't have anyone in my lap when they reclined their seat, the view was great. I had my 88 year old mother along on the last trip and she enjoyed it very much also.
Jennifer gowin, 1/3/2018
I had to wait an hour for my ride sat the 30rdth then on top of it we had no heat I want my money back please
CheckMyBus-Team, 1/4/2018
Hello Jennifer,

We're sorry you had such a bad experience with your trip. Please note that CheckMyBus is a price comparison search engine, and doesn't sell tickets. In order to claim a ref ...
Hello Jennifer,

We're sorry you had such a bad experience with your trip. Please note that CheckMyBus is a price comparison search engine, and doesn't sell tickets. In order to claim a refund, you must directly contact the bus provider you booked your trip with.

Best regards,
Your CheckMyBus Support


, 4/27/2017   
Think carefully before you ride this bus line. The service is horrible and the employees are angry and disrespectful. They lost my baggage (which is strange since there weren't that many bags on the ... Think carefully before you ride this bus line. The service is horrible and the employees are angry and disrespectful. They lost my baggage (which is strange since there weren't that many bags on the bus) and I was given phone numbers that gave a recording for the most part. There seemed to be no interest at all in trying to help me to recover the luggage and I was dealt with in a very un-professional manner. I am a retired person who had many employees during my working years and had I ever saw one of them act as these employees acted, I would have fired them. With social media, bad news goes around quickly and since I am retired, I will spend a good deal of time telling of my story on social media. A bad business should be exposed before people invest money their services. From talking to others on the bus(s), this was not uncommon. I am not looking for a refund of any kind as one article (helicopter flight jacket-US Army) was in the lost bag and is one of the few remaining mementoes I have left from my tour in Vietnam. The company executives should be ashamed in not supervising their employees as I doubt I will ever see my luggage and my treasured flight jacket again.
CheckMyBus-Team, 4/28/2017
Dear Galen,

Thank you for sharing your experience with the CheckMyBus network of travelers and hope your case can be resolved promptly.

Best regards,

Your CheckMyBus ...
Dear Galen,

Thank you for sharing your experience with the CheckMyBus network of travelers and hope your case can be resolved promptly.

Best regards,

Your CheckMyBus Support


, 4/14/2017   
The driver of bus 1887 is very unprofessional. 4-14-17 around 100 pm at Ames Intermountain Facility in Ames Iowa. I was trying to load my construction truck with a piece of construction equipment. I h ... The driver of bus 1887 is very unprofessional. 4-14-17 around 100 pm at Ames Intermountain Facility in Ames Iowa. I was trying to load my construction truck with a piece of construction equipment. I had my 4 ways on and I had my strobe light on and I was parked in an area that I wouldn't stop the flow of traffic of college kids. He turned the corner and sat right behind my truck blocking traffic and not letting anybody around him making the intersection more congested than it already is with construction on the road. All I had to do was load the piece of equipment on my trailer and I could have pulled up. I asked him to back up so I could get through but he did not and said I had to move. I had to put the equipment in a dangerous position so I could get out of it to move my truck when he could have just backed up. Very unprofessional

Your e-mail address will not be published. Fields marked with asterisk are required. *


Thank you for your comment. Your answer is awaiting approval.
1/2

Rate Jefferson Lines now!

Dear user, your opinion is important to us! Send us your review of the coach company and allow other customers to benefit from your experiences. Please be fair and polite and follow the rules of netiquette.

Your e-mail address will not be published. Fields marked with asterisk are required. *


Thank you for your customer review. Your comment is awaiting approval.
You can only submit one review per day.
Trusted shop
The CheckMyBus App
Free Download